Unijna etykieta na oponie to kilka parametrów które osoba kupująca opony powinna brać pod uwagę. Przepisy dotyczące obowiązku etykietowania weszły w życie w listopadzie 2012 r. czyli mija właśnie rok ich trwania.
Etykieta powie nam o poziomie hałasu zewnętrznego opony, o przyczepności na mokrej powierzchni (co w przypadku samochodów osobowych jest najważniejszym kryterium dla konsumentów – badania zlecone przez firmę Goodyear Dunlop), o efektywności paliwowej.
Eksperci z branży oponiarskiej mówią jednak, że etykieta na oponie to dobry punkt wyjścia a nie wyznacznik w podejmowaniu decyzji przy zakupie opony. Istnieją także inne ważne czynniki, które nabywcy opon powinni brać pod uwagę. Przykładowo, nawet najlepiej sprawujące się opony zimowe uzyskują relatywnie niską ocenę na etykiecie, ponieważ są optymalizowane do skutecznej pracy w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie.