• Kontakt : 33 815 14 42 | 602 268 181

  • Godziny : Pon-Pt: 8.00-18.00 | Sb: 8.00-14.00

O czym należy pamiętać sprzedając samochód?

Kiedy sprzedajesz samochód musisz bezwzględnie pamiętać o kilku rzeczach.

 

Obowiązkiem dotychczasowego właściciela jest:

1. Pisemne powiadomienie ubezpieczyciela o zmianie właściciela pojazdu oraz przekazanie danych nabywcy (imię, nazwisko, adres zamieszkania, nr PESEL lub nazwa, siedziba i nr REGON) w terminie do 14 dni – pobierz oświadczenie o sprzedaży auta.

2. Przekazanie nabywcy potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu wraz z kartą pojazdu (jeśli została wydana)

3. Sprzedawca samochodu prywatnego płaci podatek dochodowy, jeżeli pozbywa się auta z zyskiem przed upływem pół roku od nabycia.

 

Konsekwencje nie poinformowania ubezpieczyciela o sprzedaniu pojazdu:

1. Możliwość umieszczenia w przypadku szkody w bazie szkodowej UFG co skutkuje negatywnym wpływem na Twój bezszkodowy okres ubezpieczenia i płaconą składkę

 

UWAGA!
Kupując pojazd posiadający ważną polisę OC, ochrona ubezpieczeniowa przestaje obowiązywać po zakończeniu okresu, na który została zawarta. Nie ulega automatycznemu wznowieniu.

Share this post

Kontynuując przeglądanie strony akceptujesz naszą politykę ciasteczek. Więcej info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close